אזעקות נשמעו באזור ירושלים; עשרות מטרות ברצועה הותקפו

קובי פינקלר No Comments on אזעקות נשמעו באזור ירושלים; עשרות מטרות ברצועה הותקפו

לראשונה נשמעו גם אזעקות באזור ירושלים, נוסף למטחים לעבר יישובי הדרום. לפי נתונים עדכניים שפורסמו הבוקר פגעו כוחות צה"ל בכ-140 מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ובהם בכירי הארגון. בנוסף, הותקפה מנהרה, עשרה מוצבים ועמדות צבאיות, עשרה בורות שיגור רקטות ו-8 מטרות שסוכלו בזמן אמת ופיצוץ מחסני אמל"ח

Smoke rises during Israeli airstrikes in Rafah, in the Gaza Strip, on August 6, 2022. Photo by Abed Rahim Khatib/Flash90 *** Local Caption *** òæä øöåòú òæä ôìñèéðéí ôéöåõ ú÷éôä àååéøéú çéì àåéø àù çîàñ צילום: Rahim Khatib/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום השלישי למבצע "עלות השחר" בדרום: הבוקר (ראשון) לראשונה מאז תחילת המבצע נשמעו אזעקות צבא אדום בהרי ירושלים. דווח על שני יירוטים מוצלחים של כיפת ברזל. בחסדי שמים לא היו נפגעים. אזעקות נשמעו הבוקר גם בשדרות וביישובי עוטף עזה.

ברקע "עלות השחר": להלן הנחיות פיקוד העורף המלאות

לפי נתונים עדכניים שפורסמו הבוקר נכון לשעה 10:19 פגעו כוחות צה"ל בכ-140 מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ובהם בכירי הארגון. בנוסף, הותקפה מנהרה, עשרה מוצבים ועמדות צבאיות, עשרה בורות שיגור רקטות ו-8 מטרות שסוכלו בזמן אמת ופיצוץ מחסני אמל"ח.

צילום: Rahim Khatib/Flash90

בשעה 9:50 דווח על פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית אשכול. תושבי הבית שהו בתוך הממ״ד, בחסדי שמים אין נפגעים אך נגרם נזק קל למבנה. קודם לכן דווח בשדרות על נפילת רקטה בבית, ללא נפגעים או נזק.

צילום: באדיבות עיריית שדרות

ב-9:46 התייחס ראש עיריית ירושלים, משה ליאון לאזעקות שנשמעו בסביבת הבירה: "עיריית ירושלים ערוכה לכל התפתחות. הנהלים רועננו, המערכות לחרום בכוננות, ואנו עוקבים ומתעדכנים במצב כל העת מול מערכת הביטחון. בעת הצורך, חשוב לשמור על הנחיות פיקוד העורף, אלה הנחיות מצילות חיים".

משפחתו של סגן הדר גולדין הי"ד, שנהרג במבצע "צוק איתן" וגופתו מוחזקת בידי חמאס, פנתה הבוקר לראש הממשלה ולשר הביטחון בדרישה להשיב את גופת בנם. "השבת הבנים – זו הדרך היחידה בה המבצע הנוכחי צריך להסתיים".

ב-7:27 עדכן דובר צה"ל כי צה"ל תקף מנהרה התקפית של ארגון הטרור גא"פ. המנהרה נועדה לשמש כוחות התקפיים של ארגון הטרור, אך לא חצתה לשטח ישראל.

צילום: Rahim Khatib/Flash90

ב-7:24 עדכן צה"ל כי במקביל לפעילות בעזה, נמשכת המערכה נגד הג'יהאד האיסלאמי גם ביו"ש. לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו גם הלילה ביו״ש ועצרו כ-20 פעילי טרור המשוייכים לארגון הטרור גא"פ.

צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, הדגיש כי המערכה היא לא רק בעזה, "אנחנו בזירה דו זירתית נגד הג'יהאד האסלאמי, גם ביו"ש – ואולי היא תהפוך לרב זירתית".

ב-7:14 דווח כי עד לשעה זו שוגרו לעבר ישראל כ-580 רקטות וטילים מתחילת המבצע, ו-470 מתוכם לא חצו את הגדר לכיוון ישראל. עד לשעה זו בוצעו 200 יירוטים של כיפת ברזל, וקרוב ל-97% אחוזי הצלחה.

צילום: Rahim Khatib/Flash90

הבוקר פרסם צה"ל סרטון בו נראה הירי הכושל של ארגוני הטרור שגרם להרג ארבעת הילדים בג'בליה. אמש טענו הפלסטינים כי צה"ל היה אחראי לירי.

צילום: Rahim Khatib/Flash90

במשרד לשירותי דת מעדכנים הבוקר את ההנחיות להפעלת שירותי דת:

בעוטף עזה
בתי כנסת, לוויות
בשטח פתוח – עד 10 אנשים.
במבנה – עד 50 אנשים.

פתיחת מועצות דתיות – בתנאי שיש מרחב מוגן.

ישיבות בין הזמנים וכל פעילות חינוכית אין לקיים.

מערב לכיש מערב הנגב ומרכז הנגב
בתי כנסת, לוויות
בשטח פתוח – עד 10 אנשים.
במבנה – עד 100 אנשים.

פתיחת מועצות דתיות – בתנאי שיש מרחב מוגן.

ישיבות בין הזמנים וכל פעילות חינוכית אין לקיים.

שאר הארץ ללא הגבלה.

בפיקוד העורף מזכירים לתושבי אשדוד כי העיר מחולקת לאזורי אזעקה לפי רובעים, בהתאם לתחזית מדוייקת על מקום נפילת טיל. "אזעקה חזקה תישמע רק באזורים שנשקפת בהם סכנה מנפילת טילים או מנפילת שברי יירוט. וזאת, כדי למנוע טרחה שלא לצורך מתושבים באזורים אחרים".

ברקע המבצע, "פורום העצמאים" מבית ההסתדרות יוצא בקריאה דחופה למקבלי ההחלטות להעניק פיצוי מיידי לאלפי העסקים והעצמאים שנפגעים בשל המתיחות הביטחונית.

מהפורום נמסר כי "על המדינה לא להתמהמה כפי שקרה בתקופת האומיקרון. אנו מצפים מהממשלה להזרים קודם כל את החמצן הדרוש לעסקים ולעצמאים בעוטף עזה – ובמדינה כולה.

"נוסף על כך, מדובר גם בהזדמנות מצוינת ליישם ולהעביר בחוק את נוהל הפיצוי בשעת חירום שאותו אנו מציעים לממשלה ולכנסת כבר תקופה ארוכה. לו היינו היום עם נוהל כזה בחוק, אפשר היה בהינף החלטה אחת להזרים אוויר לנשימה לכל העסקים שנפגעים כעת".

אמש פגעו כוחות צה"ל בבכיר בארגון הג'יהאד האיסלאמי, ח'אלד מנצור, מפקד מרחב דרום ברצועת עזה. דרגתו של ח'אלד מנצור מקבילה לדרגת גנרל. הפעולה אושרה על ידי ראש המטה הכללי, שר הביטחון וראש הממשלה.

בנוסף לכך, ככל הנראה סוכלו שני פעילים נוספים, ח׳טאב עמאצי, מפקד חטיבת רפיח בג׳יהאד האיסלאמי וסגנו של ח'אלד מנצור וזיאד מדלל, חבר הנהגת הגא״פ ויד ימינו של מנצור אשר שהו עימו.



0 תגובות